Earth in space 2014



[Animacja Efekt Filmowy] Earth in space 2014
Ziemia została zaprezentowana z punktu widzenia stacji kosmicznej. Widać na niej m.in. Kontynenty, wyspy, morza, oceany, które prezentują się fantastycznie z tej perspektywy. Kluczowym elementem, który można zauważyć, to atmosfera jaka występuje. Chmury obie te części łączą idealnie w całość dając efekt trójwymiarowej planety.

Projekt powstawał od podstaw, a zaczęło się od niewinnej sfery, która po wymodelowaniu stała się planetą. Cały proces trwał dobre parę godzin, jego efekt widać na zaprezentowanym filmiku, który trwa nie całe 2 minuty.
Siatka planety nie jest skomplikowanym obiektem, w brew pozorom jak mogło by się wydawać. Technologia na tyle poszła do przodu, że wystarczy chwila na stworzenie wyżej wymienionej sfery oraz trochę doświadczenia przy modelowaniu na estetyczne poprawki. Jeśli ktoś uważa, że występuje tylko jeden obiekt trójwymiarowy, to zapraszam na powtórne obejrzenie filmiku. Bystre oko zauważy, że Ziemia stworzona w tym projekcie posiada więcej niż jeden element.

Kompozycja, to tylko dodatek do całego projektu, który ma na celu poprawę jakości i efektu wizualnego. Jak dla mnie narzędzie te używa się na sam koniec. Nie jest to jednak regułą, korzystamy kiedy tylko jest na to potrzeba. Pamiętając, że na samym początku nie przyda się, chyba że ktoś lubi poprawiać efekt startowego obiektu dokładając sobie dodatkowej pracy. Może wielu zdziwi nazwa kompozycja, oryginalnie narzędzie nazywa się "Compositing", a w mojej wersji roboczej to po prostu kompozycja i będę starał się tego trzymać.
Najgorzej jest jak mamy za dużo narzędzi do wykorzystania, ale z drugiej strony narzekamy jak mamy ich za mało, chce tutaj nawiązać do tych efektów końcowych wykorzystując narzędzie do kompozycji. Tak naprawdę mamy tyle możliwości dokończenia projektu, że nie wiadomo jaki efekt wybrać z pośród wielu. Mam nadzieję, że te które ja wybrałem są odpowiednie.

Na sam koniec zostało sprawdzić jak wszystko trzyma się całości. Sprawdzam wtedy czy światło jest w odpowiedniej pozycji i czy jego natężenie jest wystarczające do projektu. Wcześniej przygotowaną animację ruchu kamery jeszcze raz sprawdzam klatka po klatce. Renderuje parę wybranych klatek aby upewnić się czy nie ma jakiegoś problemu czy też błędu graficznego lub animacyjnego. Kiedy sądzę, że projekt jest gotowy do renderowania nie ryzykuje i renderuje go w niższej wartości, a dokładniej 25% całego projektu czyli w tym wypadku cały projekt posiada 1920x1080px. Dzięki temu nie ma rewelacyjnej jakości, ale za to jest odpowiedni podgląd na projekt. Kiedy mam pewność, że nie ma żadnych poprawek i zmian, renderuje projekt w jakości jaką sobie ustaliłem 1:1 i odpowiedniej ilości klatek. Zostaje tylko cieszyć się z uzyskanego efektu.

Czas zaprojektowania: 5 godzin
Czas renderowania: 4 godziny




OFICJALNY FILM:
YouTube: http://youtu.be/8_ERVTPtLWg


Specyfikacja:

Intro stworzone/by: Me/Ja (Marcin Jakubczak / Zerosu Metallium)
Nazwa: Earth in space 2014
Typ: Animacja komputerowa - Efekt filmowy
Data: 2014.V


Specyfikacja szczegółowa:

Obiekty wykonane: Trójwymiarowo (3D)
Tło wykonane: Dwuwymiarowo (2D)
Jakość filmu: 1920x1080p (Full HD)
Czas trwania: 01:20 (sekund)


Wykonany projekt:












0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Translate